Reflectarea cunoașterii artistice prin creativitatea și creația artistică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
795 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 12:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.954.4+37.036 (4)
Psihologie (3383)
Educație (14306)
SM ISO690:2012
ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Reflectarea cunoașterii artistice prin creativitatea și creația artistică. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 217-220. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Reflectarea cunoașterii artistice prin creativitatea și creația artistică
CZU: 159.954.4+37.036

Pag. 217-220

Arbuz-Spatari Olimpiada
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2017


Rezumat

Specificul artei și cunoașterii artistice ne-a orientat la valorificarea/elaborarea unei astfel de metodologii care să răspundă principiului creării valorii artistice la elevii și studenţii din instituţiile de învăţământ artistic prin aplicarea formulei cunoașterea-creativitatea-creaţia artistică. Problema propusă spre cercetare este actuală și necesară pentru învăţământul artistic, în special pentru metodologia instruirii artistice în domeniul artelor plastice. În această cercetare investigaţiile teoretice și practice sunt preconizate prin modelizarea teoretică generală a metodologiei de educaţie artistico-plastică în instituţiile de artă și prin elaborarea de modele metodologice particulare, aferente unor specialităţi artistico-plastice.

The specificity of art and artistic knowledge oriented us to the recovery / development of such a methodology that meets the principle of creating the artistic value of pupils and students of artistic educational institutions by applying the formula knowledge – creativity – artistic creation. The issue proposed for research is actual and necessary for artistic education, especially for the artistic training methodology in the field of fine arts. In this research, the theoretical and practical investigations are planned through general theoretical modelling of the methodology artistic education in art institutions and by developing specific methodological models, related to Artistic specialties.

Cuvinte-cheie
cunoaştere artistică, creativitate, creaţie artistică