Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
765 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-17 17:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
781 (300) |
Muzică (1809) |
SM ISO690:2012 DEMENESCU, Laura Veronica, ROMAN, Iulia. Studiul instrumental cu ajutorul materialelor suport E-orchestra. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 105-109. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 781 | ||||||
Pag. 105-109 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Etapa avan sată a studiului unui instrument solist presupune, de cele mai multe ori, colaborarea cu un pianist acompaniator sau cu o orchestră, întrucât programa școlară include cu titlu obligatoriu parcurgerea unor partituri pentru instrument solist și orchestră, iar acestea, în majoritatea cazurilor, sunt interpretate cu acompaniament de pian, din perspectiva numărului mare de elevi din cadrul unei instituţii profesioniste și a numărului mic de ore alocate disciplinei orchestră. În prezentul articol propunem o nouă abordare a disciplinei acompaniament, căreia să-i revină munca asupra detaliilor stilistice, iar solistului să-i ofere posibilitatea unui număr nelimitat de repetiţii, cu ajutorul unei orchestre virtuale. |
||||||
Cuvinte-cheie e-orchestra, studiu, educaţie, TIC |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Demenescu, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Vest, Timişoara, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Roman, I.</creatorName> <affiliation>Colegiul Naţional de Artă Ion Vidu, Timișoara, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Studiul instrumental cu ajutorul materialelor suport E-orchestra</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>e-orchestra</subject> <subject>studiu</subject> <subject>educaţie</subject> <subject>TIC</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>781</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-12-22</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Etapa avan sată a studiului unui instrument solist presupune, de cele mai multe ori, colaborarea cu un pianist acompaniator sau cu o orchestră, întrucât programa școlară include cu titlu obligatoriu parcurgerea unor partituri pentru instrument solist și orchestră, iar acestea, în majoritatea cazurilor, sunt interpretate cu acompaniament de pian, din perspectiva numărului mare de elevi din cadrul unei instituţii profesioniste și a numărului mic de ore alocate disciplinei orchestră. În prezentul articol propunem o nouă abordare a disciplinei acompaniament, căreia să-i revină munca asupra detaliilor stilistice, iar solistului să-i ofere posibilitatea unui număr nelimitat de repetiţii, cu ajutorul unei orchestre virtuale. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The advanced stage of studying a soloist instrument, involves mostly working with a pianist-accompanist or with an orchestra because the curriculum includes a compulsory study of some scores for solo instrument and orchestra, and most of them are often performed with piano accompaniment because of a great number of pupils within a professional institution and a small number of hours assigned for the discipline Orchestra. In this article we propose a new approach to the discipline Accompaniment, that has to work on the style details and offer the soloist an unlimited number of rehearsals using a virtual orchestra. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>