Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
605 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-07-11 15:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
782:786.2.082.2 (1) |
Muzică dramatică. Operă (98) |
SM ISO690:2012 STOLEARCIUC, Xenia. Dies Irae ca element central al dramaturgiei sonatei pentru pian op. 13 de Nikolai Miaskovski. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 77-82. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 782:786.2.082.2 | ||||||
Pag. 77-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul de față se examinează problemele tratării genului de sonată pentru pian în creația lui Nikolai Miaskovski din perspectiva dramaturgiei muzicale. O atenție deosebită se acordă exploatării temei Dies Irae în calitate de simbol muzical în realizarea ideii programatice a sonatei. Sunt depistate particularitățile de bază sugestiv-intonative, stilistice, funcționaldramaturgice ale simbolului dat, precum și rolul acestora în formarea concepției tragice a întregii creații. Concluziile demonstrează înalta valoare a sonatei, atât pentru creația lui N. Miaskovski și cristalizarea stilului său pianistic inedit, cât și pentru întreaga moștenire muzicală pianistică a sec.XX. |
||||||
Cuvinte-cheie Nikolai Miaskovski, Dies Irae, sonata pentru pian, dramaturgie muzicală, tematism, formă |
||||||
|