Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
756 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-17 16:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.54 (41) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 BUSUIOC, Tatiana, BADRAJAN, Svetlana. Reflecții asupra tratării muzical-scenice a chipului liubașei în opera Mireasa Țarului de N. Rimski-Korsakov. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 48-52. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.54 | ||||||
Pag. 48-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ne propunem în acest articol să reflectăm sub aspect analitic experiența personală a Tatianei Busuioc, acumulată în urma interpretării rolului Liubașei în opera Mireasa Țarului de N. Rimski-Korsakov, premiera căreia a avut loc pe data de 22 octombrie 2010 la Teatrul Național de Operă și Balet Maria Bieșu. Scrisă în 1898 după drama omonimă a dramaturgului și poetului rus Lev Mei (1822-1862), opera Mireasa Țarului este una din cele mai interpretate creații ale compozitorului. Vom realiza o analiză a elementelor jocului actoricesc în raport cu partida vocală, care au fost folosite la crearea acestui personaj feminin complex și dezvăluirea lumii interioare, spirituale. De asemenea, vom încerca să punctăm și să evidențiem cele mai importante momente legate de particularitățile tehnicii de interpretare vocală în funcție de cerințele mișcării scenice, necesității creării unei stări emoționale veridice, a expresivității artistice atât în fragmentele vocale solistice, cât și în cele de ansamblu. |
||||||
Cuvinte-cheie operă, interpretare vocală, joc actoricesc, ansamblu, soprano, imaginea Liubașei, solo |
||||||
|