Reflecții asupra tratării muzical-scenice a chipului liubașei în opera Mireasa Țarului de N. Rimski-Korsakov
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
756 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 16:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.54 (41)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
BUSUIOC, Tatiana, BADRAJAN, Svetlana. Reflecții asupra tratării muzical-scenice a chipului liubașei în opera Mireasa Țarului de N. Rimski-Korsakov. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 48-52. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Reflecții asupra tratării muzical-scenice a chipului liubașei în opera Mireasa Țarului de N. Rimski-Korsakov
CZU: 792.54

Pag. 48-52

Busuioc Tatiana, Badrajan Svetlana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2017


Rezumat

Ne propunem în acest articol să reflectăm sub aspect analitic experiența personală a Tatianei Busuioc, acumulată în urma interpretării rolului Liubașei în opera Mireasa Țarului de N. Rimski-Korsakov, premiera căreia a avut loc pe data de 22 octombrie 2010 la Teatrul Național de Operă și Balet Maria Bieșu. Scrisă în 1898 după drama omonimă a dramaturgului și poetului rus Lev Mei (1822-1862), opera Mireasa Țarului este una din cele mai interpretate creații ale compozitorului. Vom realiza o analiză a elementelor jocului actoricesc în raport cu partida vocală, care au fost folosite la crearea acestui personaj feminin complex și dezvăluirea lumii interioare, spirituale. De asemenea, vom încerca să punctăm și să evidențiem cele mai importante momente legate de particularitățile tehnicii de interpretare vocală în funcție de cerințele mișcării scenice, necesității creării unei stări emoționale veridice, a expresivității artistice atât în fragmentele vocale solistice, cât și în cele de ansamblu.

Lyubasha in the opera ‘The Tsar’s Bride’ by N. Rimsky-Korsakov, which was premiered on the 22nd of September 2010 at the Maria Biesu National Opera and Ballet Theatre. ‘The Tsar’s Bride’ is one of the most performed operas amongst the composer’s works, and was written in 1898 on the basis on the corresponding drama of the Russian playwright and poet, Lev Mei (1822-1862). We will carry out an analysis of the theatrical acting in relation to the vocal performance, which was used to construct a complex female character and to reveal the internal spiritual world of the character. We will also attempt to pinpoint and highlight the most important moments related to the particularities of the vocal interpretation techniques, in terms of the need for stage movement, the need to create a plausible emotional state, as well as the artistic expressivity in both solo and chorus vocal parts.

Cuvinte-cheie
operă, interpretare vocală, joc actoricesc, ansamblu,

soprano,

imaginea Liubașei, solo