Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
952 70 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 12:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.03 (117) |
Muzică (1804) |
SM ISO690:2012 ROJNOVEANU, Angela. Specificul formei variaţionale în tema Con Variazioni de Jean Franзaix. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 29-33. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 78.03 | |||||
Pag. 29-33 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul de faţă este dedicat analizei opusului Tema con variazioni pour clarinette et piano de Jean Françaix, care nu și-a pierdut actualitatea și în zilele noastre. Această creaţie reprezintă o lucrare originală, în care compozitorul utilizează un tip inedit de variere, având ca sursă tematică o intonaţie onomatopee, care este utilizată ca un nucleu intonativ din care se desfășoară discursul muzical. Autoarea abordează, de asemenea, diferite aspecte ale formei variaţionale și specifi cul utilizării ei în opusul analizat. |
|||||
Cuvinte-cheie Jean Françaix, compozitori francezi, temă cu variaţiuni, clarinet, gen muzical, formă, limbaj muzical |
|||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Rojnoveanu, A.</dc:creator> <dc:date>2016-12-22</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Articolul de faţă este dedicat analizei opusului Tema con variazioni pour clarinette et piano de Jean Françaix, care nu și-a pierdut actualitatea și în zilele noastre. Această creaţie reprezintă o lucrare originală, în care compozitorul utilizează un tip inedit de variere, având ca sursă tematică o intonaţie onomatopee, care este utilizată ca un nucleu intonativ din care se desfășoară discursul muzical. Autoarea abordează, de asemenea, diferite aspecte ale formei variaţionale și specifi cul utilizării ei în opusul analizat. </dc:description> <dc:description xml:lang='en'>The article is dedicated to the analysis of the opus Tema con Variazioni for clarinet and piano by Jean Françaix which still presents interest nowadays. This creation represents an original work in which the composer uses a novel type of variation, having as thematic source an onomatopoeic intonation that is used as an innovative nucleus out of which is developed the musical discourse. The author also considers different aspects of the variation form and the peculiarities of using it in the analysed opus. </dc:description> <dc:source>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică 29 (2) 29-33</dc:source> <dc:subject>Jean Françaix</dc:subject> <dc:subject>temă cu variaţiuni</dc:subject> <dc:subject>clarinet</dc:subject> <dc:subject>gen muzical</dc:subject> <dc:subject>formă</dc:subject> <dc:subject>limbaj muzical</dc:subject> <dc:subject>compozitori francezi</dc:subject> <dc:title>Specificul formei variaţionale în tema Con Variazioni de Jean Franзaix</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>