Provocările culturii informației în bibliotecile universitare din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
798 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-05 11:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
027.7:378 (7)
Biblioteconomie (690)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
SM ISO690:2012
LANDOY, Ane, GHINCULOV, Silvia, REPANOVICI, Angela, CHERADI, Natalia. Provocările culturii informației în bibliotecile universitare din Republica Moldova . In: Magazin bibliologic, 2017, nr. 1-2, pp. 77-81. ISSN 1857-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Magazin bibliologic
Numărul 1-2 / 2017 / ISSN 1857-1476

Provocările culturii informației în bibliotecile universitare din Republica Moldova
CZU: 027.7:378

Pag. 77-81

Landoy Ane1, Ghinculov Silvia2, Repanovici Angela3, Cheradi Natalia2
 
1 Universitatea din Bergen,
2 Academia de Studii Economice din Moldova,
3 Universitatea "Transilvania" din Braşov
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2017


Rezumat

Începând cu anul 2012, Biblioteca Universității din Bergen, Norvegia și Biblioteca Științifică a Academiei de Studii Economice din Moldova (ASEM) au colaborat în mai multe proiecte de dezvoltare a bibliotecilor finanțate de guvernul norvegian prin intermediul Programului Eurasia. Această lucrare relevă rezultatele studiului „Perfecţionarea în cultura informaţiei pentru utilizatorii Bibliotecii Ştiinţifice a Academiei de Studii Economice din Moldova”. Scopul studiului a fost de a identifica rolul bibliotecii în dezvoltarea abilităţilor în cultura informaţiei ale studenţilor, cadrelor didactice, cercetătorilor şi de a studia necesităţile de educare ale consumatorilor în noul context informaţional. Au fost obţinute informaţii veridice asupra nivelului de competenţe în cultura informaţiei ale utilizatorilor Bibliotecii Ştiinţifice ASEM, identificate problemele şi formulate propunerile pentru perfecţionarea programelor de educare a utilizatorilor. La sondaj au participat 1004 respondenţi de la 6 facultăţi. În calitate de instrument al cercetării a fost utilizată metoda anchetei în baza chestionarului on-line.

From 2012 University of Bergen Library, Bergen, Norway and the Scientific Library of the Academy of Economic Studies of Moldova (ASEM) have collaborated in several library development projects funded by the Norwegian government through the Eurasia-programme. This paper reveals the results of the “Strengthening the information literacy skills of the library users at Scientific Library of the Academy of Economic Studies from Moldova” survey. The aim of the study was to identify the role of the library while developing information literacy skills for students, teachers, and researchers and to study educational needs of consumers in the new information context. The survey covered 1004 respondents from six departments. As a research tool it was used the questionnaire survey method from SurveyMonkey online.

Cuvinte-cheie
cultura informaţiei, necesităţi informaţionale, biblioteca universitară,

utilizatorii de informații, servicii inforaționale, instrumente de cercetare a informației