Violenţa in scoala: realitaţi si strategii de combatere
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2177 397
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 15:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942+316.62:373 (1)
Psihologie (3362)
Psihologie socială (960)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
ABU-RIA, Ali. Violenţa in scoala: realitaţi si strategii de combatere. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 103-108. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Violenţa in scoala: realitaţi si strategii de combatere
CZU: 159.942+316.62:373

Pag. 103-108

Abu-Ria Ali
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2017


Rezumat

Actualmente, violenţa în şcoală reprezintă o problemă de gravitate majoră. Violenţa generează violenţă, creând un lanţ vicios intergeneraţional, fiind confirmat impactul violenţei asupra elevilor agresaţi şi abuzatorilor. Existenţa diferenţelor de gen în abordarea violenţei, formele de agresivitate impun intervenţii sensibile la dimensiunea de gen. Considerăm necesară abordarea problemei privind violenţa în şcoală din perspectiva protecţiei drepturilor fetelor şi ale băieţilor. Totodată, eliminarea violenţei din şcoli reprezintă nu doar un angajament al statului, dar şi o strategie de reducere şi prevenire a violenţei în societate.

In this article we find that violence in school is an actual problem. Violence generates violence, creating a vicious intergenerational chain; confirmed the impact of violence on students abused and abusers. The existence of gender differences in addressing violence, forms of aggression, requires gender sensitive interventions. We consider necessary to address violence in schools in terms of protecting the rights of girls and boys. At the same time, elimination of violence in schools is not only a commitment of state, also a strategy for reducing and preventing violence in the society.

Cuvinte-cheie
violenţă în şcoală, hărțuire, diferenţe de gen, drepturile copiilor,

bullying,

comportament non-violent