Cyberbullying – violenţa in era digitala
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1416 223
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 20:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.93:[004.81:343.97] (1)
Psihologie (3368)
Inteligență artificială (306)
Criminologie. Ştiinţe penale. Criminalistică (913)
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Loredana-Raluca, URSU, Gruia. Cyberbullying – violenţa in era digitala. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 93-102. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Cyberbullying – violenţa in era digitala
CZU: 159.93:[004.81:343.97]

Pag. 93-102

Ungureanu Loredana-Raluca, Ursu Gruia
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2017


Rezumat

Lucrarea de faţă reprezintă un prim demers de conştientizare cu privire la o dimensiune a violenţei manifestate în special în rândul copiilor şi tinerilor – cyberbullying, violenţa în spaţiul virtual. În contextul erei digitale, al societăţii contemporane care se defineşte şi redefineşte continuu în acord cu evoluţia tehnologiei, într-o lume care se construieşte, se destramă şi se reconstruieşte permanent din spatele monitoarelor, în şcoala nativilor digitali care se formează cu predilecţie prin apel la oceanul de informaţii oferite prin acces la Internet, agresivitatea capătă proporţii nebănuite cu efecte devastatoare. Primul pas în soluţionarea problemei constă în recunoaşterea sa, în definirea corectă a tuturor faţetelor sale, în identificarea factorilor declanşatori.

This paper represents a first approach for raising the awareness regarding a dimension of violence manifested especially among children and youngsters – cyberbullying, violence in virtual environment. In the context of the digital era, of the contemporary society that defines and redefines itself constantly according to the technological evolution, in a world that builds itself, crumbles and rebuilds itself from behind the monitors, in a school of the digital natives that develop themselves especially by using the ocean of information offered through the Internet, the aggressiveness gets enormous proportions with devastating effects. The first step in solving the problem is to admit its existence, to define correctly all its aspects, to identify the triggers.

Cuvinte-cheie
bullying, cyberbullying,

comunicare online, socializare, violență, agresivitate