Dimensiunile managementului clasei de elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
759 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 12:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+005:37.0 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3925)
Management (1894)
SM ISO690:2012
BEŞLEAGA, Lilia. Dimensiunile managementului clasei de elevi. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2013, nr. 2(3), pp. 27-31. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(3) / 2013 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dimensiunile managementului clasei de elevi
CZU: 37.015.3+005:37.0

Pag. 27-31

Beşleaga Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2017


Rezumat

The classroom management represents a complex system of behaviors in classroom organization realized by teacher in order to promote and to maintain an adequate atmosphere allowing to realize the educational objectives. It includes three essential elements: content management, disciplinary problems management and interpersonal relations management. The most important functions of the class management are: planning, control, counseling, decision. The class management is structured on the following aspects: ergonomic; psychological ; normative aspect; operational; innovative aspect..