Evil has never left us, it seems. So there is no need for it to return. It is here, it is now, and it is since hidden in the human historical memory
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1277 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 19:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.341 (33)
Infracțiuni împotriva statului (1061)
SM ISO690:2012
RUB, Jacob. Evil has never left us, it seems. So there is no need for it to return. It is here, it is now, and it is since hidden in the human historical memory. In: Revista Naţională de Drept, 2017, nr. 2(196), pp. 42-45. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 2(196) / 2017 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Evil has never left us, it seems. So there is no need for it to return. It is here, it is now, and it is since hidden in the human historical memory
CZU: 343.341

Pag. 42-45

Rub Jacob
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2017


Rezumat

Terorismul este o formă de luptă violentă, în principal împotriva civililor, scopul său fiind realizarea de obiective politice și sociale. Cercetătorii sunt împărțiți în ceea ce privește definirea exactă a conceptului de „terrorism”. Biblia spune că „intenția inimii omului este rea din tinerețea lui”, adică planurile și gândurile sale sunt rele. Thomas Hobbes credea că omul este rău de natură. Augustin, la fel cum Freud, credea că omul este în mod natural rău. Karl Marx considera că omul este în esență bun, cu toate acestea a fost corupt de societate – revoluția comunistă va aduce o creație a unei societăți corespunzătoare, care se va elibera de opresiune și de aspecte negative, cum ar fi posesivitate, gelozie. Epoca modernă a schimbat toate deosebirile, neclară diferența dintre bine și rău, și a negat existența răului. Scriitorul Franz Kafka descrie o lume înfricoșătoare în care unul se confruntă cu un capriciu arbitrar al unui sistem pe care el însuși nu-l înțelege și nu se potrivește cu puterea. Este o lume în care incertitudinea este singura certitudine. Printre budiști există și o acceptare a suferinței și a răului, ca parte a ciclului de viață ... Un concept diferit de rău este prezentat de postmodernism. Filosoful Adi Ophir, prezintă aici o teorie morală: răul nu este o componentă întunecată a sufletului unei persoane, niciun element de demonică dirijare a comportamentului din exterior, ci mai degrabă este un complex de lucruri inutile rele, ceea ce înseamnă răul inutil în societate. Piață capitalistă sau o stare de naționalitate, de exemplu, sunt sisteme care reglementează producția și distribuția de rele inutile. Oare „Intenția inimii omului este rea din tinerețea lui”? Cercetătorul Zimbardo argumenta că acest lucru nu se referă la oameni răi, ci mai degrabă la circumstanțele în care puterea și autoritatea ne face toate merele rele. „Dumnezeu este epuizat, răul sau mortul”, a spus filozoful Adi Ophir. Problema noastră nu sunt filosofii, ci mai degrabă comunitatea umană. Spălările creierelor de mass-media au pus-o într-o situație postmodernă unde ei nu găsesc niciun motiv pentru toate, nimic nu are niciun sens. Nu există nici trecut și nici viitor, nu există decât „nowism” al răului și de a mânca și a bea. Noul și mass-media tradițională creează „șocul actual”. Globalizarea merge mână în mână cu procesele economiei, războaielor, terorii și relațiilor interstatale cu terorism și droguri etc. Analiza răului uman cu folosirea terorismului împotriva civililor, cu scopul de a schimba politica și duce la căderea regimurilor. Atacurile din 11 septembrie, în care au fost uciși aproape 3.000 de oameni, este considerat a fi cel mai mare act terorist din istorie.

Cuvinte-cheie
terorism, râu, posesiune, gelozie, atac armat,

postmodernism,

răul inutil în societate, mass-media tradițională, „șocul actual”, răul uman, atacuri teroriste, bombardare, răul nu ne-a părăsit