Martor sau martir? Mesaje violente în practicile artei contemporane din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
752 5
Ultima descărcare din IBN:
2019-06-12 00:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
7.03(478) (14)
Perioade și faze artistice. Școli, stiluri, influențe (59)
SM ISO690:2012
DRAGNEVA, Lilia. Martor sau martir? Mesaje violente în practicile artei contemporane din Republica Moldova In: Arta , 2016, nr. 1(AV), pp. 146-153. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 1(AV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Martor sau martir? Mesaje violente în practicile artei contemporane din Republica Moldova
CZU: 7.03(478)

Pag. 146-153

Dragneva Lilia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2017


Rezumat

Comunicatul vizează un studiu al fenomenelor de violență în arta contemporană din Republica Moldova. Sunt examinate unele studii de caz din arta universală, care pot fi, de asemenea, regăsite și în procesul artistic contemporan autohton. Artistul „rebel” apare sau ca un martir – demonstrând o implozie interioară personal-identitară, sau ca un martor (contemplator) al unor evenimente, păstrându-și statutul unui neafiliat la ceea ce se petrece. Autorul a structurarat aceste manifestări în anumite categorii, cum ar fi: documentarea/reînscenarea actului violent care s-a produs; violența interlopă/mitul colectiv; epatare prin violență; sacralizarea/estetizarea decesului; violența prin ideologie și ideologie prin șamanism; acaparare sau confuz violent; persiflarea violenței; violență prin imagine/abuzul mass-media; violență prin implozie și rezistență; violență în spațiul public.

The article presents a study of violence phenomena in contemporary art from Moldova. Are examined some studies cases from the universal art, which can be also found in autochthonous contemporary art process. The „rebel” Artist appears while as a martyr – demonstrating an inner implosion personal-identical or as a witness (contemplator) of events, keeping the status of an unaffiliated to what happens. The author has been structuring these events in certain categories, such as: Documentation/reenactment of violence, which took part; Underworld violence/the collective myth; Astound trough violence; Sacralization/aesthetics of death; Violence through ideology and ideology through shamanism; Engulfment or violent confuse; The persiflage of violence; Violence by image/media abuse; Violence through implosion and resistance; Violence in public spaces.

Cuvinte-cheie
performance,

acționism, deconstrucție postmodernistă, mitul colectiv, acaparare, implozie, persiflare,

paradigmă