Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1163 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 16:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
75(478)(092) (45) |
Pictură (425) |
SM ISO690:2012 TOMA, Ludmila. Pictura Anei Baranovici (1906–2002) . In: Arta , 2016, nr. 1(AV), pp. 112-116. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||||
Numărul 1(AV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 75(478)(092) | ||||||||
Pag. 112-116 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Articolul de față reflectă evoluția creației artistice a maestrei basarabene Ana Baranovici, care păstra o viziune armonioasă asupra lumii și tendința de a exprima energia vieții în motivele naturii și în chipul uman. Particularitățile personalității s-au manifestat deja în perioada antebelică atunci când s-a format baza realistă a creației sale și în pictura realizată în tonuri estompate în perioada anilor ’40-50. La începutul anilor ’60 culoarea capătă o mai mare importanță, iar formele obiectelor sunt redate în mod generalizator în lucrări create în spirit poetic așa ca Amiază, În livezi, Tutunăresele, în peisaje și în numeroase naturi statice. Claritatea limbajului plastic, echilibrul compozițional, simțul tonului și integrității spațiului tabloului conferă expresivitate monumentală naturilor statice în care sunt reprezentate obiecte simple, fructe și flori. Lucrările sale târzii se disting prin splendoarea buchetelor colorate, unitatea spiritului emoțional fiind atinsă prin faptul că pictura emană lumină. |
||||||||
Cuvinte-cheie compoziţie, colorit, tonalitate, culoare, armonie, unitate, percepţie, poetizare |
||||||||
|