Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
762 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-22 19:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.4(498)(091) (2) |
Muzică vocală (287) |
SM ISO690:2012 MURARU, Aurel. Cântecul popular, de la monodic-modal la armonic-tonal. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 1(28), pp. 88-91. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(28) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.4(498)(091) | ||||||
Pag. 88-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este unanim recunoscut faptul că apariţia şcolii naţionale de compoziţie a reprezentat o adevărată cotitură, ce a condus la realizarea unui salt de la modal la tonal şi de la monodic la armonic. Liantul dintre cele două etape a fost reprezentat de folclorul muzical, element ce s-a regăsit aproape fără excepţie în creaţiile tuturor compozitorilor de muzică corală a acelei perioade. Pentru a respecta principiile armoniei clasice, deseori se operau modificări la nivelul liniei melodice, fiind considerate mult prea desuete şi exotice tocmai aspectele cele mai originale ale muzicii de provenienţă folclorică. |
||||||
Cuvinte-cheie folclor, monodie, armonie |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Muraru, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Cântecul popular, de la monodic-modal la armonic-tonal</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>folclor</subject> <subject>monodie</subject> <subject>armonie</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>784.4(498)(091)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-12-29</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Este unanim recunoscut faptul că apariţia şcolii naţionale de compoziţie a reprezentat o adevărată cotitură, ce a condus la realizarea unui salt de la modal la tonal şi de la monodic la armonic. Liantul dintre cele două etape a fost reprezentat de folclorul muzical, element ce s-a regăsit aproape fără excepţie în creaţiile tuturor compozitorilor de muzică corală a acelei perioade. Pentru a respecta principiile armoniei clasice, deseori se operau modificări la nivelul liniei melodice, fiind considerate mult prea desuete şi exotice tocmai aspectele cele mai originale ale muzicii de provenienţă folclorică. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>It is generally recognized that the rise of the national composition school was a turning point, leading to a change from modes to tonality and from monody to harmony. The link between the two stages is the musical folklore, which can be heard almost without exception in the works of all composers of choral music of the period. In order to write following the principles of classic harmony, the melody was often altered, as the most original aspects of folk music were seen as obsolete and too exotic. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>