Competenţa ca finalitate a învăţării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
808 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 15:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1324)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
CODREANU, Sergiu. Competenţa ca finalitate a învăţării. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 2(9), pp. 58-64. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(9) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Competenţa ca finalitate a învăţării
CZU: 37.02

Pag. 58-64

Codreanu Sergiu
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 ianuarie 2017


Rezumat

În articol se analizează diferite abordări ale competenţelor ca finalitate a învăţării în practica sistemului de învățămînt european și a celui din Republica Moldova. Se menționează corelația dintre competențe și finalitățile de învățare. Formarea competențelor specifice în domeniul chimiei necesită o abordare sistemică în evoluție, urmărind scopul de a dezvolta achizițiile dobândite anterior. Nivelul performanțelor obținute, care determină calitatea finalităților este în strictă dependență de profesionalismul cadrului didactic, metodologia didactică aplicată și asigurarea bazei materiale pentru desfășurarea reușită a procesului educațional.

The article presents various approaches of competences as final outcomes withing the European educational process as well as in that of the Republic of Moldova. It is mentioned the correlation between the competences and learning finalities. The formation of the competences specific to the chemistry field requires a system approach in evolution, having the goal of developing the acquisitions acquired before. The level of obtained performances, which determine the quality of the finalities depend on the professionalism of the teaching staff, the methodology applied and the insurance of the material equipment for the successful realization of the educational process.