Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
582 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-24 14:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.071.1:786.2.03(498) (1) |
Muzică (1808) |
SM ISO690:2012 STAVRAT, Constantin. Aspecte stilistice și interpretative ale piesei Skai-skep de Edy Terenyi. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 4(27), pp. 31-37. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 4(27) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.071.1:786.2.03(498) | ||||||
Pag. 31-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Unul dintre compozitorii care și-au îndreptat atenția spre valorificarea posibilităților tehnice și expresive ale instrumentelor de percuție este clujeanul Eduard Terényi, care a compus în 1995 lucrarea Skai-Skep, pentru 4 grupe de instrumente de percuţie și pian, lucrarea având și o a doua denumire Paganiniana1. Credem că această alegere nu a fost întâmplătoare, deoarece Clujul s-a bucurat încă din anul 1976, la iniţiativa percuţionistului și profesorului Grigore Pop, de înființarea primului ansamblu de percuție din România, care a obținut rapid recunoașterea națională. Lucrarea Skai-Skep este alcătuită din 12 variaţiuni care păstrează caracteristicile genului variaţional, folosind elemente polifonice alături de alte elemente de compoziţie moderne, mixturi, clustere etc. Fiecare variaţiune păstrează forma iniţială a temei paganiniene. De remarcat, totodată, faptul că, în desfășurarea discursului muzical, autorul recomandă o dinamică foarte diversă: de la pppp la fff, cu frecvente indicaţii de sf sau de accente, crescendo și descrescendo. |
||||||
Cuvinte-cheie instrumente de percuție, compozitor român, variațiuni |
||||||
|