Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
752 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-01 19:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
398:791.43.05 (1) |
Folclor propriu-zis (721) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 TIPA, Violeta. Valorificarea folclorului (fondului etnografic) prin filmul de animaţie. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 3(26), pp. 93-99. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 3(26) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 398:791.43.05 | ||||||
Pag. 93-99 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul analizează modalităţile de valorificare ale folclorului (fondului etnografic) in filmele de animaţie. Majoritatea cinematografiilor naţionale s-au lansat in domeniul filmului de animaţie cu opere de inspiraţie folclorică. Graţie fondului etnofolcloric, filmul de animaţie nu numai că se plasează intr-un cadru specific naţional, care comunică o identitate, ci prezintă interes și pe plan universal, reprezentand identitatea naţională. Argumentarea tezelor se face in baza filmelor din diverse arii geografice. In animaţia din Republica Moldova, la fel, pot fidepistate exemple de filme de inspiraţie folclorică in care se reflectă cele mai diverse aspecte ale spiritualităţii naţionale. Deosebit de semnificativă in această ordine de idei este pelicula Haiducul (1985, regia I. Caţap, L. Gorohov), distinsă cu Premiul Juriului la Festivalul de Filme de la Cannes (1986) pentru valorificarea fondului ideatic naţional. |
||||||
Cuvinte-cheie film de animaţie, folclor, identitate, fond etnofolcloric, Haiducul |
||||||
|