Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
744 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-26 15:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43-92:7.01 (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1699) |
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Dumitru. Filmul documentar de artă: abordări socio-ideologice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 3(26), pp. 85-93. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 3(26) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.43-92:7.01 | ||||||
Pag. 85-93 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In cadrul evoluţiei artei cinematografice de nonficţiune s-a afirmat și filmul documentar de artă – o categorie deosebită de filme in care, pe baza operelor de artă finisate (arta plastică, teatrală, coregrafică, populară etc.), se creează o nouă operă de artă – cea cinematografică. Iar in aria polifuncţională a acestei categorii se impun multe lucrări cinematografice importante ca valoare artistică, dar in care operele de artă au servit drept pretext pentru cineaști de a aborda unele dintre cele mai grave probleme de ordin social, moral și ideologic ale civilizaţiei, aspect mai puţin studiat in filmologia europeană. Cercetările noastre sunt concentrate anume asupra unora din aceste filme de artă: Guernica, Și statuile mor (regie Alain Resnais), Dezastrele războiului (regie Jean Gremillon), Uciderea pruncilor (regie Ion Bostan), Pătrat negru (regie Iosif Pasternak). Același subiect il abordează și regizorii Anatol Codru (Eu, Nicolae Costenco), Vlad Druc (Aria, Vai, sărmana turturică), Mircea Chistruga (Mihai Grecu. Dincolo de culoare). |
||||||
Cuvinte-cheie film de artă, polifuncţionalitate, Resnais, Gremillon, Bostan, Pasternak, Codru, Druc, Chistruga |
||||||
|