О синтетической природе оперного образа
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
638 4
Ultima descărcare din IBN:
2020-06-05 02:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.01:782.1 (1)
Muzică (1809)
Muzică dramatică. Operă (98)
SM ISO690:2012
АГА, Людмила. О синтетической природе оперного образа. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 3(26), pp. 68-74. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(26) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

О синтетической природе оперного образа
CZU: 78.01:782.1

Pag. 68-74

Ага Людмила
 
Академия Музыки, Театра и Изобразительных Искусств
 
 
Disponibil în IBN: 6 ianuarie 2017


Rezumat

Lucrul artistului de operă asupra rolului are o natură sintetică și incununează eforturile nu doar ale cantărețului, ci și ale dirijorului, regizorului, scenografului. Autoarea articolului de față studiază diferite aspecte ale acestui proces, bazandu-se pe bogata sa experiență in funcție de solistă a Operei Naționale. Aceste aspecte imbină lucru de sine stătător asupra tehnicii vocale, respirației, articulației, calității sunetului, analiza detaliată a partiturii, dramaturgiei, studierea partidelor altor personaje.

The work of an opera singer on the opera part has a synthetic nature and combines the eff orts of the singer, conductor, director, stage scenographer. The author of this article studies diff erent aspects of this process on the basis of her experience as a soloist of the National Opera. These aspects include individual work on vocal techniques, breathing, articulation, sound qualities, detailed analyses of the score, dramaturgy, the parts of other characters etc.

Cuvinte-cheie
operă, partitură, compozitor, regizor, dirijor,

clavir, cântăreţ-actor