Privire analitică asupra madrigalului Moro Lasso al Mio Duolo de Gesualdo da Venosa
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
734 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-07 19:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.03 (121)
Muzică (1807)
SM ISO690:2012
MURARU, Aurel. Privire analitică asupra madrigalului Moro Lasso al Mio Duolo de Gesualdo da Venosa. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 3(26), pp. 31-35. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(26) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Privire analitică asupra madrigalului Moro Lasso al Mio Duolo de Gesualdo da Venosa
CZU: 78.03

Pag. 31-35

Muraru Aurel
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2017


Rezumat

Analiza madrigalului Moro lasso al mio duolo scoate in relief nuanţa melancolică, ingandurată și plină de durere, care generează construcţii sonore intunecate, taciturne, uneori tenebroase. Gesualdo modelează polifonia atrăgand de partea ei licenţe cromatice, aduse pentru tensionarea discursului muzical, in care se simte in permanenţă nevoia de stabilitate și echilibru intr-o armonie care nici nu incearcă măcar să se rezolve. Astfel se nasc straniile armonii gesualdiene care au dat naștere unui stil muzical inconfundabil, incărcat de disonanțe și tensiuni muzicale nemărginite.

The analysis of the madrigal Moro lasso al mio duolo reveals the melancholic, thoughtful and grieving atmosphere, generating shady, silent, sometimes dark soundscapes. Gesualdo shapes the poliphony through chromatic licenses, in order to create a tense musical discourse, permanently yearning for stability and balance amidst a harmonic construction lacking any attempt for resolution. Thus the strange harmonies of Gesualdo are shaped, giving birth to a unique musical style, full of dissonances and endless musical tension.

Cuvinte-cheie
madrigal, cromatism,

polifonie