Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
885 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 15:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.23 (3) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
SM ISO690:2012 BARBANOI(GAJIM), Hristina. Rugăciunile la râul vavilonului și ușile pocăinței din ciclul imnele vecerniei și utreniei de M.Berezovschi – exemple de abordare a creațiilor altor compozitori. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 3(26), pp. 26-31. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 3(26) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
CZU: 783.23 | |||||||
Pag. 26-31 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
In acest articol sunt analizate două rugăciuni care se interpretează in biserică in perioada Triodului – rugăciunea “La raul Vavilonului” și rugăciunea “Ușile Pocăinței” din ciclul “Imnele Vecerniei și Utreniei” de Mihail Berezovschi. Autoarea articolului demonstrează felul in care compozitorul basarabean a abordat creațiile a doi compozitori de tradiție slavonă – V. Krupițki și A. Vedel, stabilind gradul de implicare in partiturile originale și modifi cările conferite celor două rugăciuni, totodată reușind să stabilească sensul ce stă ascuns in spatele indicațiilor compozitorului basarabean “aranjat” in cazul rugăciunii “La raul Vavilonului”, față de remarca “aranjat și apus” in cazul rugăciunii“Ușile Pocăinței”. Autoarea realizează o analiză comparată intre cele două rugăciuni, dezvăluind conținutul textului și tratarea muzicală a acestuia, trăsăturile facturii, particularitățile armonice, implicit gradul de popularitate și viabilitatea lor. |
|||||||
Cuvinte-cheie Mihail Berezovschi, muzică bisericească, muzica corală, creații originale, aranjament, compozitori de tradiție slavonă |
|||||||
|