«Театральная критика»: границы функционирования в современном украинском театральном процессе
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1257 1
Ultima descărcare din IBN:
2017-01-11 09:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.072.3(477) (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
СОБИЯНСКИЙ, Виктор. «Театральная критика»: границы функционирования в современном украинском театральном процессе . In: Arta , 2016, nr. 2(AAV), pp. 100-103. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

«Театральная критика»: границы функционирования в современном украинском театральном процессе
CZU: 792.072.3(477)

Pag. 100-103

Собиянский Виктор
 
Киевский национальный университет театра, кино и телевидения имени И. К. Карпенко-Карого
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2017


Rezumat

Necesitatea de a analiza interpretarea termenului „critica teatrală” a apărut demult în teatrologia modernă. Nu mai puţin importantă este şi revizuirea opiniilor deja stabilite cu privire la acest concept. Din păcate, înțelegerea sarcinilor și funcțiilor criticii de teatru se limitează adesea la reflecțiile moderne. Şi funcția hermeneutică a criticii este uneori ignorată. Nici la componenta științifică a perceperii procesului teatral nu se poate renunţa. Specificitatea criticii teatrale ca formă a artei și-a găsit o generalizare completă poate doar în „Codul deontologic” al Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru. Toți acești factori au influenţat direct asupra formării unui loc nedeterminat al criticii în teatrul contemporan. Nu e de mirare că, chiar și în literatura de specialitate, poate fi întâlnită expresia inexactă de „jurnalism teatral”. Din cauza condițiilor economice, a situației publicaţiilor în mass-media, a necesităţii reformelor în arta teatrală și educație, a schimbării conștiinței cititorului modern, critica teatrală din Ucraina se transformă într-un hobby. Are oare viitor profesia de critic național de teatru și ce transformări o pot urmări?

The paper deals with the need to analyze the interpretation of the term „theater criticism” and revision of established views on this concept. Unfortunately, the understanding of the basic tasks and functions of theater criticism is often limited by modern reflections. Also sometimes the hermeneutical function of criticism is unjustifiably ignored. We cannot forget about the scientific understanding of the theatrical process component. The specificity of theater criticism as a kind of artistic creativity found some generalization at the „Code of Practice” of the International Association of Theatre Critics. All of these factors directly influenced on the formation of an indefinite space of criticism in today’s theatrical process. More and more often quite inaccurate phrase „theater journalism” can be found at scientific literature. The situations with difficult delimitation of theater criticism function today even more overdue in Ukraine. Due to economic conditions, the situation of publishing media, the need for reform of theater arts and education, with a change in the reader’s consciousness, the theater criticism is increasingly turning into a hobby. Is there a future for the profession of theater critic, and what transformations can comprehend it?

Cuvinte-cheie
critică teatrală, funcții ale criticii de teatru, „Codul deontologic” al Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru, jurnalism teatral