Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
841 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 12:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.1 (14) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
SM ISO690:2012 BARBAS, Valeria. Complementaritate stilistică în „Passion XXI pentru orgă şi orchestră” de Vladimir Beleaev. In: Arta , 2016, nr. 2(AAV), pp. 32-39. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 2(AAV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 783.1 | |||||||
Pag. 32-39 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul este elaborat în baza studiului reflexelor interculturale în „Passion-XXI” pentru orgă și orchestră de Vladimir Beleaev. Cercetarea „Pasiunilor” din perspectiva dialogului intercultural manifestat pe planurile sincronic/diacronic, semantic/sintactic, reliefarea reflexelor interculturale pe diverse coordonate s-a realizat în funcţie de particularităţile distincte ale compoziţiei, evidenţiind indicii stilului individual în colaborare cu elementele stilistice specifice altor stiluri. În „Passion-XXI” compozitorul V. Beleaev manifestă o complementaritate stilistică orientată pe tradiţiile şi noile realizări ale muzicii Europei de Vest: elemente de limbaj new, de avangardă, sonorităţi stridente, zgomotoase, utilizând efecte sonoristice (muzica timbrală, operând cu clustere, glissando pe flajeolete, texturi pointiliste), se asociază cu elementele de muzică neo-medievală, baroc – factura polifonică, de imitare şi neocanon, fugato, ostinati motivice şi ritmice, alternate fiind cu componentele de gândire modală (ison, eterofonie). |
|||||||
Cuvinte-cheie pasiuni, stil individual, neo-medieval, neobaroc, codul Morse, Vladimir Beleaev, dialog intercultural, avangardă |
|||||||
|