Studiu comparativ al nivelului de anxietate la adolescenţii din diferite instituţii preuniversitare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
971 112
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 13:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923:37.015.3 (3)
Psihologie (3396)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Ludmila. Studiu comparativ al nivelului de anxietate la adolescenţii din diferite instituţii preuniversitare. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 79-85. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470

Studiu comparativ al nivelului de anxietate la adolescenţii din diferite instituţii preuniversitare
CZU: 159.923:37.015.3

Pag. 79-85

Ciobanu Ludmila
 
Gimnaziul „Decebal”, mun. Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2016


Rezumat

In rezultatul studiului comparativ al nivelului de anxietate manifestat de către adolescenţi in dependenţă de instituţia de invăţămant frecventată (liceu şi colegiu), scopurile şi finalitatea acestora, au fost stabilite următoarele: a) adolescenţii care fac parte din diferite instituţii de invăţămant, manifestă şi un diferit nivel de anxietate in cazul unor situaţii cauzatoare de stres; b) marea parte a adolescenţilor (ambele grupe) manifestă anxietate de toate tipurile la nivel inalt şi foarte inalt (fapt ingrijorător); c) adolescenţii din grupul testat la colegiu prezintă indici mult mai mari de anxietate de toate tipurile (ca trăsătură, cat şi ca stare (reactivă), precum şi emoţional, cognitiv, comportamental şi somatic) comparativ cu adolescenţii-liceeni; d) lipsa de informare a adolescenţilor ce priveşte modul de a face faţă stării de anxietate ii face să trăiască emoţiile de frică şi panică mult peste limitele firescului, ceea ce afectează starea lor fizică şi psihică.

In this article we reveal the results of the comparative study of the level of anxiety shown by teenagers depending on the educational institution attended (school and college). In the result of research we established: a) teenagers belonging to different educational institutions, show as well a different level of anxiety to situations causing stress; b) most of teenagers (both groups) manifest anxiety at high and very high levels (worrying fact); c) teenagers in the test group to college present much higher indices of anxiety of all types (trait and as a state (reactive), as well as emotional, cognitive, behavioral and somatic) in comparison to teenagers studying at school; d) lack of information to teenagers on how to cope with anxiety disorder makes them live the emotions of fear and panic far beyond the natural, which affects their physical and mental statement. The obtained outcomes can be used to develop training courses on coping with anxiety.

Cuvinte-cheie
anxietate, anxietate reactivă, stres,

anxietate emoţională, anxietate comportamentală, anxietate somatică, anxietate cognitivă, anxietate ca trăsătură de personalitate, situaţie anxiogenă,

adolescent