Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
971 112 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 13:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923:37.015.3 (3) |
Psihologie (3396) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Ludmila. Studiu comparativ al nivelului de anxietate la adolescenţii din diferite instituţii preuniversitare. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 79-85. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.923:37.015.3 | |||||||
Pag. 79-85 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
In rezultatul studiului comparativ al nivelului de anxietate manifestat de către adolescenţi in dependenţă de instituţia de invăţămant frecventată (liceu şi colegiu), scopurile şi finalitatea acestora, au fost stabilite următoarele: a) adolescenţii care fac parte din diferite instituţii de invăţămant, manifestă şi un diferit nivel de anxietate in cazul unor situaţii cauzatoare de stres; b) marea parte a adolescenţilor (ambele grupe) manifestă anxietate de toate tipurile la nivel inalt şi foarte inalt (fapt ingrijorător); c) adolescenţii din grupul testat la colegiu prezintă indici mult mai mari de anxietate de toate tipurile (ca trăsătură, cat şi ca stare (reactivă), precum şi emoţional, cognitiv, comportamental şi somatic) comparativ cu adolescenţii-liceeni; d) lipsa de informare a adolescenţilor ce priveşte modul de a face faţă stării de anxietate ii face să trăiască emoţiile de frică şi panică mult peste limitele firescului, ceea ce afectează starea lor fizică şi psihică. |
|||||||
Cuvinte-cheie anxietate, anxietate reactivă, stres, anxietate emoţională, anxietate comportamentală, anxietate somatică, anxietate cognitivă, anxietate ca trăsătură de personalitate, situaţie anxiogenă, adolescent |
|||||||
|