Mijloacele evaluării calităţii învăţământului: metodologii, regulamente, proceduri, criterii, standarde, indicatori
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
662 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 10:00
SM ISO690:2012
MECU, Constantin. Mijloacele evaluării calităţii învăţământului: metodologii, regulamente, proceduri, criterii, standarde, indicatori. In: Analele Universităţii Libere Internaţionale din Moldova (Seria Economie), 2008, nr. 7, pp. 117-119. ISSN 1857-1468.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Universităţii Libere Internaţionale din Moldova (Seria Economie)
Numărul 7 / 2008 / ISSN 1857-1468

Mijloacele evaluării calităţii învăţământului: metodologii, regulamente, proceduri, criterii, standarde, indicatori

Pag. 117-119

Mecu Constantin
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 18 decembrie 2016


Rezumat

The globalization of the world economy leads to new possibilities for international careers for students. Participation in EU education, training and labour policies raises enhanced opportunities to this end. For new and candidate members of the European Union, the act of joining is perceived to yield benefits of a profoundly useful nature - planned interactions with Western universities; technical assistance; enlarged staff and student recruitment and mobility; creation of an intercultural community in the institution, enhancement of research capability etc. This compares with universities such as Europe which currently have strong affinities with EU universities, but are precluded from some benefits.