Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1843 169 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 15:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3 (696) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
SM ISO690:2012 SANDOVICI, Anişoara, ROBU, Viorel, ROBU, Iuliana Elena. Angajamentul în domeniul şcolar în rândul adolescenţilor români: diferenţe de gen.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2016, nr. 1-2, pp. 10-22. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | |||||||
Numărul 1-2 / 2016 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.015.3 | |||||||
Pag. 10-22 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În ultimele două decenii, a fost publicată o literatură consistentă pe tema angajamentului elevilor în domeniul şcolar. Mai multe studii privitoare la contribuţia pe care caracteristicile individuale o au în explicarea diferenţelor dintre adolescenţi în domeniul şcolar sugerează că fetele tind să raporteze niveluri mai ridicate ale angajamentului. Acest articol sumarizează rezultatele unui studiu comparativ, prin care s-a urmărit explorarea diferenţelor de gen în ceea ce priveşte angajamentul în domeniul şcolar în rândul adolescenţilor români. Participanţii au fost 1168 de elevi de liceu (772 fete şi 396 băieţi) din şase instituţii educaţionale din Moldova (România). Au fost elevi de clasa a 9-a (N = 309), a 10-a (N = 496), a 11-a (N = 317) şi a 12-a (N = 46). Participanţii au completat mai multe chestionare standardizate, ca parte a unui proiect de cercetare a antecedentelor şi efectelor angajamentului în domeniul şcolar în rândul adolescenţilor. Angajamentul şcolar a fost măsurat utilizându-se Student Engagement in School – Four-Dimensional Scale. Comparativ cu băieţii, fetele au raportat niveluri semniicativ mai ridicate ale angajamentului cognitiv (d = 0.40), comportamental (d = 0.41) şi total (d = 0.30). Atunci când analizele au fost efectuate separat, pentru iecare treaptă şcolară, s-au evidenţiat, de asemenea, diferenţe semniicative pentru angajamentul cognitiv şi cel comportamental, cu unele luctuaţii ale mărimii efectului. Rezultatele acestui studiu contribuie la o mai bună înţelegere a rolului pe care genul adolescenţilor îl joacă în obţinerea performanţelor şcolare. |
|||||||
Cuvinte-cheie adolescenţi, angajament în domeniul şcolar, diferenţe de gen |
|||||||
|