Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1066 63 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 18:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:32+32.019.51:659.3 (2) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789) |
Politică (2936) |
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (389) |
SM ISO690:2012 MORARU, Victor, RUSU, Liliana. Noile media – factor reformator al comunicării politice . In: Moldoscopie, 2016, nr. 3(74), pp. 52-63. ISSN 1812-2566. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Moldoscopie | |||||||
Numărul 3(74) / 2016 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063 | |||||||
|
|||||||
CZU: 316.77:32+32.019.51:659.3 | |||||||
Pag. 52-63 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol sunt analizate particularitățile structurale și semantice ale comunicării politice actuale. Sunt evidențiați factorii care contribuie la transformări-le ce intervin în sfera politico-mediatică: caracterul interactiv al noilor media, feed-back-ul în timp real dintre emițător și receptor, transparența informației și libertatea sporită de exprimare, facilitată de emergența și dezvoltarea noilor tehnologii. Studiul relevă etapele dezvoltării comunicării politice în raport cu evoluția IT. Autorii prezintă modelele relevante ale comunicării politice, urmăresc consecințele diversificării mari a suporturilor de informații, a perfectării tehnicii și metodelor din domeniul comunicării mediatice, examinează importanța factorului on-line în sfera comunicării politice, stabilesc particularitățile reformării comunicării politice, susținute de transformarea raportului dintre actorii politici și cetățeni. Autorii consideră că on-line componenta campaniei electorale reprezintă elementul inovator principal al modelului de comunicare politică de la începutul secolului XXI. |
|||||||
Cuvinte-cheie comunicare politică, noile media, dialog democratic, personalizare, teatralizare |
|||||||
|