Abordări conceptuale în studiul inteligenţei emoţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1481 331
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 22:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:159.947 (3)
Psihologie (3383)
SM ISO690:2012
RUSU, Elena. Abordări conceptuale în studiul inteligenţei emoţionale. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 1(8), pp. 121-130. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(8) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Abordări conceptuale în studiul inteligenţei emoţionale
CZU: 159.942:159.947

Pag. 121-130

Rusu Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2016


Rezumat

Approaching variety of opinions about emotional intelligence involves their analysis and systematization in order to catch the relevance, specifics, practicality and frequency of emotional intelligence in different scientific fields. The necessity of expressing emotionality in a natural and adequate manner which would put in evidence in an intelligent way the specific of human behavior confirms the researches and represents a special interest for emotional intelligence. Intelligent, correct and efficient organization of our emotions and sentiments put another mark on our life, more rational.

Cuvinte-cheie
emotions, emotional intelligence, personal success, social abilities, emotional competences