Cadrul psihopedagogic şi metodologic al manualului digital
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1004 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 21:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004:37.02 (7)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4102)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
SM ISO690:2012
CHIRIAC, Tatiana. Cadrul psihopedagogic şi metodologic al manualului digital . In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 1(8), pp. 105-114. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(8) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Cadrul psihopedagogic şi metodologic al manualului digital
CZU: 004:37.02

Pag. 105-114

Chiriac Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2016


Rezumat

În acest articol sunt prezentate reperele psihopedagogice şi metodologice referitoare la particularităţile şi standardele manualelor digitale şi implementarea acestora. Datorită posibilităţilor sale spaţiale şi legăturilor interactive hipertextuale, manualele digitale sunt instrumente eficiente pentru a stoca şi organiza informaţii. Manualele digitale oferă o gamă largă de facilităţi interesante şi o experienţă mai bogată în procesul de predare-învăţare vizavi de textul imprimat. Multe ţări au stabilit deja standardele manualelor digitale adecvate sistemelor proprii de educaţie. În republica noastră manualele digitale reprezintă actual o nouă tendinţă în lumea tehnologiilor informaţionale, de aceea tehnologia manualelor digitale abia începe să fie explorată.

In this study we discuss methodological aspects of the digital textbook/e-textbook standards and their implementation. Due to their space limitations and interactive features the digital textbooks appear to be efficient tools to store and organize information. Digital textbooks offer a wide range of interesting teaching and learning possibilities and more enriching experience than plain text. Many countries have established digital textbooks standards adequate to their educational environments. In our country digital textbooks are going to be a new tendency in the world of information technologies, that’s why the e-textbook technology is just beginning to be explored.

Cuvinte-cheie
Conţinuturi educaţionale digitale, accesibilitatea manualului digital,

manual digital, hypertext