Proiectarea și operaţonalizarea obiectivelor curriculare în procesul dezvoltării calităţilor motrice ale elevilor claselor gimnaziale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
853 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 16:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
796.011:372.4 (2)
Divertisment. Jocuri. Sport (1699)
Educație (14210)
SM ISO690:2012
CARP, Ion. Proiectarea și operaţonalizarea obiectivelor curriculare în procesul dezvoltării calităţilor motrice ale elevilor claselor gimnaziale. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2016, nr. 25(1), pp. 56-59. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 25(1) / 2016 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Proiectarea și operaţonalizarea obiectivelor curriculare în procesul dezvoltării calităţilor motrice ale elevilor claselor gimnaziale

CZU: 796.011:372.4

Pag. 56-59

Carp Ion
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 octombrie 2016


Rezumat

In articolul de faţă se abordează problema proiectării și operaţionalizării obiectivelor curriculare axate pe formarea de competenţe psihomotrice in cadrul lecţiilor de educaţie fizică cu elevii claselor gimnaziale, al căror produs final va fi imbunătăţirea indicilor de dezvoltare și manifestare a calităţilor motrice. In contextul problemei cercetate, esenţa studiului nostru in sistemul de invăţămant curricular bazat pe competenţe nu neagă obiectivele, ci vine să intensifi ce și să extindă nivelul de cunoaștere, de capacităţi și calităţi necesare elevului, prin proiectarea și operaţionalizarea obiectivelor educaţionale concrete orientate spre dezvoltarea calităţilor motrice de bază. Rezultatele experimentului pedagogic efectuat in vederea constatării nivelului de dezvoltare a calităţilor motrice la elevii claselor gimnaziale in baza proiectării și operaţionalizării corecte a obiectivelor curriculare in cadrul lecţiilor de educaţie fi zică a influenţat pozitiv asupra parametrilor cercetaţi, la care am obţinut asemănări semnifi cative intre rezultatele obţinute la clasa experimentală și cea martor.

Cuvinte-cheie
educaţie fi zică, lecţie de educaţie fi zică, proiectare didactică, obiective curriculare, dezvoltarea calităţilor motrice, elevi ai claselor gimnaziale, proces de instruire, calităţi motrice