Comunicarea – mecanism de interacţiune a relaţiilor părinte–copil
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1314 261
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 17:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.356.2:316.77+37.018.1 (1)
Structură socială. Societatea ca sistem social (979)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Comunicarea – mecanism de interacţiune a relaţiilor părinte–copil. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 2(50), pp. 76-80. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(50) / 2016 / ISSN 1811-5470

Comunicarea – mecanism de interacţiune a relaţiilor părinte–copil
CZU: 316.356.2:316.77+37.018.1

Pag. 76-80

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2016


Rezumat

Principalul obiectiv asupra căruia ne-am concentrat in prezentul articol este nevoia de comunicare dintre părinte şi copil. E ştiut faptul, că comunicarea părinte-copil işi are rolul şi locul bine stabilit in formarea şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii copilului. Ea trebuie să fie una pozitivă şi echilibrată, să atragă fericire, linişte şi siguranţă. Daca părinţii işi educă copiii cu dragoste, grijă şi răbdare atunci aceştia vor creşte ca maturi responsabili, toleranţi şi cu multă ambiţie. In acest sens, sunt descrise rezultatele unor studii experimentale realizate in mai multe ţări (Romania, Germania, Marea Britanie, SUA, Ucraina, Rusia). Analiza rezultatelor ne-a determinat să conchidem că există diferenţe considerabile intre aşteptările copiilor privind activităţile comune pe care şi le-ar dori să le aibă cu părinţii lor şi ceea ce se intamplă in realitate.

The main objective we concentrated on in this article is the need for communication between a parent and a child. It is well known that the relationship “parent-child” plays a significant role in a child’s personality formation and harmonious development. It has to be of a positive and balanced character, should inspire happiness, calmness and safety. When parents bring up their children with love, care and tolerance, they grow up into mature, responsible and ambitious people. In this context, the paper focuses on the results of experimental studies carried out in a number of countries (Romania, Germany, Great Britain, USA, Ukraine, Russia). The analysis of their results let us arrive at the conclusion that there are considerable differences in children’s expectations with respect to common activities they wish to have with their parents and the reality they face.

Cuvinte-cheie
comunicarea părinte–copil, formarea şi dezvoltarea personalităţii, maturi responsabili, studii experimentale,

toleranţa