Studierea informaticii în învăţământul preuniversitar prin prisma metodelor şi tehnicilor moderne de programare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1022 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 22:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.46:004 (9)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
CHIRIAC, Liubomir, GLOBA, Angela. Studierea informaticii în învăţământul preuniversitar prin prisma metodelor şi tehnicilor moderne de programare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 231-241. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Studierea informaticii în învăţământul preuniversitar prin prisma metodelor şi tehnicilor moderne de programare
CZU: 37.016.46:004

Pag. 231-241

Chiriac Liubomir, Globa Angela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2016


Rezumat

În articolul de faţă este abordat procesul didactico-istoric de studiere a tehnicilor de programare în ciclul preuniversitar din Republica Moldova. Se examinează procesul de dezvoltare şi modernizare a curriculumului disciplinar la Informatică în perioada 1985-2015, compartimentul Tehnici de programare. În atenţie este luată viziunea şi percepţia profesorilor de informatică şi a elevilor vizavi de procesul de predare-învăţare a compartimentului Tehnici de programare în învăţământul preuniversitar, expus în cadrul unei chestionări reprezentative din punct de vedere geografic.

STUDYING INFORMATICS IN PREUNIVERSITARY EDUCATION BY USING METHODS AND MODERN PROGRAMMING TEHNIQUES This article aims at studying the historical-didactic process regarding the programming techniques in the preuniversitary system in the Republic of Moldova. The development and modernization of the curriculum in Computer Science during 1985-2015 on programming techniques and methods is examined. The article is studying vision and perception of informatics teachers and Olympic students on Computer Science, conducted in a geographically representative questionnaire, in relation to the teaching-learning process of the technique programming compartment in the preuniversitary education.

Cuvinte-cheie
tehnici de programare, învăţământ preuniversitar, programare,

tehnologii informaţionale, curriculum,

metode de sortare, metode de căutare