Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1041 71 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 14:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.922.7 (94) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Psihologie (3396) |
SM ISO690:2012 VICOL, Marta-Iuliana. Identificarea determinanţilor psihosociali ai eşecului şcolar şi asigurarea adaptării elevilor la cerinţele şcolii. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 135-138. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.922.7 | ||||||
Pag. 135-138 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dacă despre educaţie se vorbeşte că a cunoscut o evoluţie semnificativă, tot mai frecvent apar menţiuni despre eşec şcolar, insucces şcolar, ca o discrepanţă între exigenţele şcolare, posibilităţile şi, mai ales, rezultatele elevului, cu efecte negative în plan psihologic, în plan social, culminând în final cu o marginalizare socială. Insuccesul şcolar (eşecul şcolar) exprimă, după cum s-a demonstrat, o discordanţă între cerinţele instructiv-educative şi posibilităţile fizice şi psihice ale elevului, el încetând să fie un fenomen aparent, aria şi formele sale de manifestare extinzându-se tot mai mult. |
||||||
Cuvinte-cheie succes şcolar, eşec şcolar, stil educaţional, reuşită şcolară, elevi, determinanţi psihosociali, climat educativ, inadaptare şcolară |
||||||
|