Identificarea determinanţilor psihosociali ai eşecului şcolar şi asigurarea adaptării elevilor la cerinţele şcolii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1041 71
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 14:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (94)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie (3396)
SM ISO690:2012
VICOL, Marta-Iuliana. Identificarea determinanţilor psihosociali ai eşecului şcolar şi asigurarea adaptării elevilor la cerinţele şcolii. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 135-138. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Identificarea determinanţilor psihosociali ai eşecului şcolar şi asigurarea adaptării elevilor la cerinţele şcolii
CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 135-138

Vicol Marta-Iuliana
 
Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 29 septembrie 2016


Rezumat

Dacă despre educaţie se vorbeşte că a cunoscut o evoluţie semnificativă, tot mai frecvent apar menţiuni despre eşec şcolar, insucces şcolar, ca o discrepanţă între exigenţele şcolare, posibilităţile şi, mai ales, rezultatele elevului, cu efecte negative în plan psihologic, în plan social, culminând în final cu o marginalizare socială. Insuccesul şcolar (eşecul şcolar) exprimă, după cum s-a demonstrat, o discordanţă între cerinţele instructiv-educative şi posibilităţile fizice şi psihice ale elevului, el încetând să fie un fenomen aparent, aria şi formele sale de manifestare extinzându-se tot mai mult.

IDENTIFYING THE PSYCHOSOCIAL DETERMINANTS OF SCHOOL FAILURE AND ENSURING STUDENTS ADAPT TO SCHOOL REQUIREMENTS If education is mentioned as a significant development, more frequently occurring are mentions of school failure as a discrepancy between the demands of school, possibilities, and especially the results of the student, with negative effects psychologically, socially, culminating finally with social marginalization. The failure of school expresses, as was demonstrated, a discrepancy between the educational-instructive requirements and the physical and mental fitness abilities of the student, it ceasing to be an aparent phenomenon, its area and its forms of expression extending more and more.

Cuvinte-cheie
succes şcolar, eşec şcolar, stil educaţional, reuşită şcolară, elevi,

determinanţi psihosociali, climat educativ, inadaptare şcolară