Interpretarea gamelor şi arpegiilor la instrumentele de suflat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
742 22
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 16:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.087.5:788 (1)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
CAZAC, Anatolie. Interpretarea gamelor şi arpegiilor la instrumentele de suflat. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 63-68. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Interpretarea gamelor şi arpegiilor la instrumentele de suflat
CZU: 78.087.5:788

Pag. 63-68

Cazac Anatolie
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2016


Rezumat

In acest articol autorul vorbeşte despre importanţa interpretării gamelor şi arpegiilor la instrumentele de suflat, etapa de pregătire tehnică, premergătoare următoarelor etape de lucru asupra studiilor şi creaţiilor artistice. Pune accent pe neajunsurile tipice intalnite la interpreţii la instrumente de suflat, arată căile prin care pot fi inlăturate. Pentru a realiza scopul principal in procesul studierii gamelor şi arpegiilor, recomandă să fie respectate următoarele principii: lucrul asupra iniţierii şi producerii sunetului; consolidarea muşchilor aparatului interpretativ; respiraţia interpretativă corectă; obţinerea egalării volumului sonorizării pe intregul diapazon; mişcarea sincronizată a degetelor, buzelor, limbii şi organului respirator.

In this article, the author speaks about the importance of playing scales and arpeggios on wind instruments, the stage of technical training proceeding the next stages of working on etudes and artistic creations. Emphasis is laid on the typical difficulties the performers meet with when playing wind instruments and the author shows the way these difficulties can be removed. To achieve the main purpose while playing scales and arpeggios it is recommended to respect the following principles: to work on initiating and producing the sound; to strengthen the muscles of the interpretative apparatus; to obtain correct interpretative breathing; to obtain a full range sound reinforcement volume; to have a synchronized movement of the fingers, lips, tongue and breaving apparatus.

Cuvinte-cheie
alămuri, arpegii,

metodică, instrumente, interpret, sunet, note, pedagog,

game