Folclorul muzical ca disciplină didactică in SUA și Republica Moldova: ecouri ale unei călătorii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
725 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 21:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784.4:37.02(478+73) (1)
Muzică vocală (287)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
BUNEA, Diana. Folclorul muzical ca disciplină didactică in SUA și Republica Moldova: ecouri ale unei călătorii. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 39-42. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Folclorul muzical ca disciplină didactică in SUA și Republica Moldova: ecouri ale unei călătorii
CZU: 784.4:37.02(478+73)

Pag. 39-42

Bunea Diana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2016


Rezumat

Autorul prezintă mai multe impresii legate de predarea folclorului in statele Utah şi Wyoming (SUA), unde a avut cateva prezentări şi comunicări despre folclorul romanesc din Republica Moldova, la invitaţia Universităţii din Wyoming, Laramie. Autorul a semnalat cateva particularităţi ale sistemului american de educaţie muzicală, in şcoli şi colegii. In SUA, folclorul este studiat la Universitate şi include numeroase materiale despre folclorul celor mai diferite naţiuni ale lumii. Abordarea cu caracter exhaustiv, specifică sistemului american de educaţie muzicală oferă studenţilor posibilităţi de studiu deosebite. Autorul susţine ideea preluării unor asemenea abordări didactice şi in predarea folclorului romanesc in Moldova, la AMTAP, şi inaintează ideea creării unui curs de folclor al popoarelor lumii la aceeaşi instituţie, care va contribui la promovarea proceselor culturale moderne.

The author presents some impressions about teaching folklore in the states of Utah and Wyoming (USA), where she had some presentations and reports about the Romanian folklore music from Moldova. She was invited to give lectures by the University of Wyoming, Laramie. The author is writing about a couple of peculiarities of the American musical educational system, in schools and colleges. In the USA, the folklore is a subject taught in the University and it includes large materials about the folklore of various nations of the world. The exhaustive approach, specific for the American teaching system, offers the students many studying possibilities. The author submits the idea of such an approach in teaching folklore at the Academy of Music, Theatre and Fine Arts in Moldova and promoted the idea of fondation a special subject about the world folklore.

Cuvinte-cheie
folclor muzical românesc, educaţie muzicală, metodă didactică,

folclor al popoarelor lumii