Organizarea sonoră a lucrării muzicale – o preocupare constantă a compozitorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
763 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 21:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
781.22:78.071.1 (1)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Ghenadie. Organizarea sonoră a lucrării muzicale – o preocupare constantă a compozitorului. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 12-15. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Organizarea sonoră a lucrării muzicale – o preocupare constantă a compozitorului
CZU: 781.22:78.071.1

Pag. 12-15

Ciobanu Ghenadie
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2016


Rezumat

Autorul articolului relevă o viziune proprie asupra unei probleme-cheie cu referire la organizarea sonoră a lucrării muzicale in procesul de educaţie a viitorilor compozitori . In articol sunt dezbătute chestiuni de selecţie şi de prelucrare a materialului muzical sub toate aspectele: intonaţional, melodic, armonic, sintactic, ritmic-temporal, timbral, formal, stilistic etc., sunt propuse metode de abordare practică a fenomenelor de creaţie in procesul de predare-invăţare din domeniu.

The author of the article reveals his own vision of key issues relating to the musical sound organization of the work in the process of education of future composers. In the article are debated matters of selecting and processing musical material in all aspects: intonation, melodic, harmonic, rhythmic-temporal, syntactical, stylistic, formal, timbral, etc., are proposed practical approaches to the phenomena of creation in the teaching and learning in the field of composing music.

Cuvinte-cheie
compoziţie muzicală, creaţie, compozitor, moduri, intonaţie, melodie,

organizare sonoră, materie sonoră