Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
847 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-06 21:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.035-053.6 (2) |
Educație (14306) |
SM ISO690:2012 COMENDANT, Tatiana. Raportul cultură – știință: factori de educație pentru tineret. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 2(22), pp. 159-163. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(22) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.035-053.6 | ||||||
Pag. 159-163 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tema abordată in prezenta lucrare corelează exigențele inaintate de societate şi concepţia contemporană despre menirea universităţilor. Raportul cultură – ştiinţă este explicat de autor prin unghiul de vedere al ştiinţelor socio-umane, in special al ştiinţei sociologice. In lucrare se fac referinţe asupra rolului activ al ştiinţei in educaţie. Este consemnată atribuţia importantă a educatorului, ca purtător al mesajului ştiinţifico-cultural, in formarea ştiinţifico-morală a tineretului. |
||||||
Cuvinte-cheie cultură, ştiinţă, gândire, educaţie, morală, educatori, tineret, om |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Comendant, T.</dc:creator> <dc:date>2014-06-24</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Tema abordată in prezenta lucrare corelează exigențele inaintate de societate şi concepţia contemporană despre menirea universităţilor. Raportul cultură – ştiinţă este explicat de autor prin unghiul de vedere al ştiinţelor socio-umane, in special al ştiinţei sociologice. In lucrare se fac referinţe asupra rolului activ al ştiinţei in educaţie. Este consemnată atribuţia importantă a educatorului, ca purtător al mesajului ştiinţifico-cultural, in formarea ştiinţifico-morală a tineretului. </dc:description> <dc:description xml:lang='en'> The theme discussed in this article correlates the requirements presented by society and the modern conception about the mission of universities. The correlation between culture and science is explained by the author from the point of view of social sciences, especially of the sociological science. In the paper there are some references about the active role of science for the process of education. Emphasis is laid on the educator’s important contribution, as bearer of the scientific – cultural message, to the scientific – moral formation of the youth. </dc:description> <dc:source>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică 22 (2) 159-163</dc:source> <dc:subject>cultură</dc:subject> <dc:subject>ştiinţă</dc:subject> <dc:subject>gândire</dc:subject> <dc:subject>educaţie</dc:subject> <dc:subject>morală</dc:subject> <dc:subject>educatori</dc:subject> <dc:subject>tineret</dc:subject> <dc:subject>om</dc:subject> <dc:title>Raportul cultură – știință: factori de educație pentru tineret</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>