Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
950 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-23 16:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
781.42(4)(091) (1) |
Muzică (1804) |
SM ISO690:2012 MELNIC, Victoria. Teoria contrapunctului in tratatul despre inalta compoziție muzicală a lui Antonin Reicha . In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 2(22), pp. 6-13. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 2(22) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 781.42(4)(091) | |||||
Pag. 6-13 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Prezentul articol se axează pe analiza principalelor repere ale teoriei contrapunctului expuse in „Traite de Haute composition Musicale” (1824-1826) – cel mai important tratat semnat de reputatul compozitor, profesor şi teoretician A. Reicha. Sunt examinate sistemul noilor moduri bisericeşti, sistemul terminologic, noua clasificare a acordurilor utilizate in stilul sever, noua teorie de rezolvare a acordurilor disonante, regulile contrapunctului simplu şi complex, diferitele tipuri de imitaţii şi canoane, problema diversităţii in muzică etc. Teoria contrapunctului in viziunea lui Reicha denotă originalitate in abordarea mai multor fenomene şi in interpretarea unor noţiuni ca: stil sever şi stil liber, armonie şi contrapunct. Autorul afirmă importanţa practică a utilizării diferitelor procedee, deducerea regulilor din practica componistică, nu doar din teoria scolastică. Tratatul lui Reicha este o mărturie a unei metode pedagogice eficiente care sintetiza tradiţiile şi modernitatea, experienţa acumulată de predecesori şi căutările creative ale contemporanilor, oferind discipolilor o şcoală solidă, dar, totodată, şi libertate suficientă pentru a-şi manifesta eul creator. |
|||||
Cuvinte-cheie A. Reicha, armonie, canon, contrapunct, imitaţie, moduri bisericeşti, stil liber, stil sever. |
|||||
|