Salve Regina de V. Ciolac — un exemplu contemporan de antifon marianic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
854 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-02 23:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
783.2 (61)
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132)
SM ISO690:2012
GÎRBU, Ecaterina. Salve Regina de V. Ciolac — un exemplu contemporan de antifon marianic. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 2(25), pp. 114-122. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(25) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Salve Regina de V. Ciolac — un exemplu contemporan de antifon marianic
CZU: 783.2

Pag. 114-122

Gîrbu Ecaterina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2016


Rezumat

Articolul se axează pe conturarea aspectului istoric al ciclului antifoanelor marianice din cultul catolic ce se interpretau conform celor patru anotimpuri ale anului liturgic şi includeau cinci evenimente importante ale vieţii Preasfintei Născătoare de Dumnezeu. Unul din antifoanele cele mai frecvent abordate în creaţia componistică universală devine ”Salve Regina”. Un exemplu contemporan de antifon marianic constituie lucrarea ”Salve Regina” semnată de Vladimir Ciolac, piesă analizată în prezentul articol, pornind de la conceptul model-gen, urmând evidenţierea tratării novatorii a limbajului muzical, genului şi formei ca elemente ce se supun unor transformări, o constantă reprezentând textul în limba latină şi axarea pe principiul „varietas” ca unul din reperele compoziţionale principale.

The article focuses on outlining the historical aspect of the cycle of Marian antiphons from the Catholic cult that are interpreted in accordance with the four liturgical seasons and include five important events of the life of the Blessed Mother of God. One of the antiphons which is most commonly treated in universal composition creativity becomes "Salve Regina". A contemporary example of the Marian antiphon is the work "Salve Regina" signed by Vladimir Ciolac will be fully analyzed in the article, from the point of the genre-model concept; the treatment highlights the innovations of the musical language, genre, form as elements that are subjects to some changes, a constant representing the Latin text and focuses on the "varietas" principle as one of the main landmarks of composition.

Cuvinte-cheie
antifon, ritm punctat,

text,

arhitectonică, eveniment, mister, rugăciune