Adnotarea de autor ca manifestare a concepţiei creative a compozitorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
892 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-05 23:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.071.1 (347)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Ghenadie. Adnotarea de autor ca manifestare a concepţiei creative a compozitorului. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 2(25), pp. 17-23. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(25) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Adnotarea de autor ca manifestare a concepţiei creative a compozitorului
CZU: 78.071.1

Pag. 17-23

Ciobanu Ghenadie
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2016


Rezumat

Adnotarea la propriile lucrări muzicale este considerată de autorul articolului drept o formă de analiză a opusurilor ce îi aparţin. Menite de a aduce explicaţii despre lucrare, aceste comentarii înlesnesc perceperea muzicii contemporane de către interpreţi şi public. Compozitorul examinează diferite forme ale adnotărilor reieşind din scopurile acestora şi contextul utilizării comparându-le cu alte genuri cu funcţie informativă: interviul, eseul analitic, memoriile, agenda personală, etc. În articol sunt exemplificate unele forme posibile ale adnotărilor. Pe lângă caracterul pur informativ al adnotării, autorul remarcă în concluzii valoarea analizei autentice profesionale, ce oferă o abordare exegetică succintă a propriei lucrări muzicale atât cercului larg de ascultători, precum şi specialiştilor.

Annotation to his own musical works is considered by the author as a form of analysis of these opuses. Designed to provide answers about works, these comments facilitate the perception of contemporary music by performers and the audience. The composer examines various forms of annotations basing himself on their goals and the context of use, and compares them to other genres with informative function, such as the interview, analytical essay, memoirs, personal diary, etc. The article illustrated some possible forms of annotations. Besides a purely informative character of the annotation, the author notes in the conclusions the value of genuine professional analysis, providing a wide circle of listeners and experts with a brief exegetical approach to his musical works.

Cuvinte-cheie
adnotare de compozitor, comentariu de autor, formele adnotării, concepţia lucrării muzicale, model al adnotării, informaţie muzicală