Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
759 69 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 18:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.774:004.738.5 (2) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789) |
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (514) |
SM ISO690:2012 RUSU, Liliana. Opinia publică on-line – derivată a noilor media . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2016, nr. 3(93), pp. 169-175. ISSN 1814-3199. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) | ||||||
Numărul 3(93) / 2016 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.774:004.738.5 | ||||||
Pag. 169-175 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este tratat fenomenul opiniei publice în condiţiile ascensiunii noilor media. Pornind de la viziunile exprimate în lucrările unor cercetători din domeniu, ca Patrick Champagne, Pippa Noris, Camelia Beciu, Paul Dobrescu, Rémy Rieffel ş.a., autorul abordează conceptul opiniei publice, formulează definiţia opiniei publice on-line şi evidenţiază etapele formării acesteia: informarea cetăţenilor prin intermediul diverselor forme ale new media, realizarea deliberării publice în spaţiul public virtual, procesul consultării publice on-line. De asemenea, sunt relevate rolul liderilor de opinie în procesul de difuzare a informaţiei publicului în mediul on-line şi importanţa noilor tehnologii informaţionale pentru desfăşurarea unui dialog direct şi transparent între liderii politici şi cetăţeni. |
||||||
Cuvinte-cheie new media, opinia publică on-line, democraţie electronică, dialog direct, Informaţie, public, comunicare politică |
||||||
|