Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1079 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-08 00:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.028 (28) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 GHILAŞ, Ana. Structura discursului în teatrul lui Ion Druţă: „Căderea Romei” . In: Arta , 2015, nr. 2(AAV), pp. 89-94. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2015 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.028 | ||||||
Pag. 89-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Structura discursului în teatrul lui Ion Druţă: Căderea Romei În articol este abordată problema structurii discursului dramaturgic al lui Ion Druţă în perspectivă diacronică, accentuându-se rolul dramei Căderea Romei (numită de autor poem istoric) în evoluţia teatrului druţian. În baza relaţiei intrinsec-extrinsec în analiza textului artistic sunt evidenţiate anumite particularităţi ale construirii personajului şi tipologia acestuia, cronotopul şi didascaliile ca elemente structurale ale acestui tip de discurs, în comparaţie cu alte texte druţiene, apărute anterior. Se evidenţiază faptul că prin structură şi problemele abordate (relaţia individ – timp istoric, „teroarea istoriei”, valorile familiei şi valorile creştine), piesa Căderea Romei prezintă o altă etapă în evoluţia dramaturgiei druţiene. Un rol important în afirmarea şi receptarea mesajului îi revine conceptului contextualităţii social-istorice în interpretarea imaginarului artistic. |
||||||
Cuvinte-cheie discurs dramaturgic, Ion Druta, personaj, didascalii, piesa Căderea Romei, simbol cronotopic, context social-istoric |
||||||
|