The priorities and the main branches in the improvement of the natural sciences education at the Ukrainian secondary school
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
903 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-15 17:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[53+54+58](477) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3924)
Fizică (1735)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
Botanică (1748)
SM ISO690:2012
HOLOVKO, Mykola. The priorities and the main branches in the improvement of the natural sciences education at the Ukrainian secondary school. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 1(49), pp. 46-51. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(49) / 2016 / ISSN 1811-5470

The priorities and the main branches in the improvement of the natural sciences education at the Ukrainian secondary school
CZU: 37.016:[53+54+58](477)

Pag. 46-51

Holovko Mykola
 
Institute of Pedagogy of National Academy of Educational Sciences of Ukraine
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2016


Rezumat

In articol se analizează problema formării competenţelor elevilor in cadrul studierii ariei „Ştiinţe ale Naturii” (fizica, chimia, biologia) in şcolile din Ucraina. Este prezentată fundamentarea ştiinţifică şi tehnologică a formării competenţei de cunoaştere ştiinţifică a lumii in cadrul studierii fizicii, chimiei şi biologiei. Sunt propuse unele soluţii privind imbunătăţirea studierii ştiinţelor ale naturii in şcoală.

In the article, the problems of the improvement of the natural sciences education at the secondary school in Ukraine are studied. The peculiarities of the formation of the content of the educational area „Natural Sciences”, the issues of the scientific and methodological provision of its implementation are analyzed. The tools of the competence-based approach in teaching school subjects are demonstrated. The theoretical fundamentals of the formation and the development of the natural sciences competences of a high school pupil under the conditions of the profession-oriented education are specified.

Cuvinte-cheie
priorităţi, direcţii, educaţie, ştiinţe ale naturii, competențe, perfecţionare, şcoală