Evaluarea şi diagnosticul tulburării de deficit de atenţie şi hiperactivitate (ADHD)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1521 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 06:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.76 (83)
Psihologie (3383)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana. Evaluarea şi diagnosticul tulburării de deficit de atenţie şi hiperactivitate (ADHD). In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 2(43), pp. 71-78. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(43) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Evaluarea şi diagnosticul tulburării de deficit de atenţie şi hiperactivitate (ADHD)
CZU: 159.922.76

Pag. 71-78

Ciobanu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 28 iunie 2016


Rezumat

Acest articol oferă o perspectivă de ansamblu asupra copiilor cu tulburare de deficit de atenţie şi hiperactivitate (ADHD), luînd în considerare explicaţiile etiologice biologice şi modalităţile de realizare a evaluărilor valide asupra manifestărilor comportamentale. Se susţine că o evaluare minuţioasă a copiilor cu ADHD include nu doar simptomele secundare frecvente (tulburări de conduită, depresie, performanţă scăzută), ci şi credinţele iraţionale tipice, care generează aceste simptome secundare.

This article provides an overview of children with Attention Deficit Disorder and Hyperactivity (ADHD), taking into account biological and etiological explanations modalities of assessments available on the behavioral manifestations. It argues that a thorough assessment of children with symptoms of ADHD include not only common side (conduct disorder, depression, low performance), but also typical irrational beliefs that generate these secondary symptoms.

Cuvinte-cheie
Tulburarea de deficit de atenţie şi Hiperactivitate (ADHD),

evaluare, diagnostic