Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
721 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-04-01 13:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.2 (61) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
SM ISO690:2012 GÎRBU, Ecaterina. Tematica mariologică reflectată în creaţia Ave Maria de V. Ciolac. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 1(21), pp. 151-158. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 1(21) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
CZU: 783.2 | |||||||
Pag. 151-158 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Autoarea articolului prezintă un parcurs istoric privind apariţia rugăciunii „Ave Maria” abordată de compozitorul V. Ciolac cu scopul reînvierii muzicii bisericeşti ce un timp îndelungat a fost interzisă la noi în ţară. Se remarca faptul că această compoziţie se înscrie în spaţiul sacral nou. Compozitorul utilizează textul canonic al rugăciunii catolice nominalizate, realizând o tratare individuală a acestuia în sensul adaptării la forma muzicală. În articol se propune o analiză detaliată a discursului muzical al lucrării ce conturează o schemă aparte, uneori urmând structura textuală, alteori abătându-se de la ea. Repetarea anumitor sintagme influenţează structurarea materialului sonor. |
|||||||
Cuvinte-cheie Ave Maria, formule melodice, text canonic, variere, rugăciune, refren, strofă, structura |
|||||||
|