Traseele individuale și activitatea comună de învățare a studenților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
703 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-29 14:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14 (887)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
SM ISO690:2012
CABAC, Ghenadie. Traseele individuale și activitatea comună de învățare a studenților. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2015, nr. 1(25), pp. 80-89. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 1(25) / 2015 / ISSN 1857-0445

Traseele individuale și activitatea comună de învățare a studenților
CZU: 378.14

Pag. 80-89

Cabac Ghenadie
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 iunie 2016


Rezumat

Over the centuries the training in universities was organized mainly into two main forms: individual and frontal. The heterogeneity of the groups of students, on the one hand, dictates the need for individual training; on the other, involves joint activities (coope-ration, collaboration) in which each student has the opportunity to "enrich" the colleagues with his/her uniqueness. The paper proposes a variant of organizing the training in which the idea of students’ joint work is preserved and at the same time, each student has the oppor-tunity to realize his/her potential of learning, following an individual learning pathway.

Cuvinte-cheie
individualization, personalization, instructional design,

individual learning pathway, elementary knowledge block