Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1361 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-16 05:01 |
SM ISO690:2012 GRIBINCEA, Alexandru. La culture d’entreprise et son impact sur la gestion des entreprises moldaves. In: Intertext , 2010, nr. 3-4, pp. 167-173. ISSN 1857-3711. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intertext | |||||||
Numărul 3-4 / 2010 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750 | |||||||
|
|||||||
Pag. 167-173 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Globalizarea, achiziţiile, privatizările duc de cele mai multe ori la schimbarea rapidă a culturii organizaţionale şi la necesitatea ca angajaţii să-şi schimbe practicile de lucru. Toate aceste modificări tehnice, strategice, operaţionale, de cultură organizaţională ii afectează pe salariaţi, depăşind de multe ori limitele pe care aceştia le pot suporta, fapt care duce inevitabil la apariţia stresului. Dorind să ne integrăm in Uniunea Europeană, precum şi in comunitatea mondială, trebuie să reconstruim instituţiile noastre in conformitate cu noile tendinţe pe arena internaţională. Necesită schimbări majore nu numai instituţiile sociale formale, dar şi cele informale, precum sistemul de valori şi normele comportamentale. Instituirea unui stat democratic şi a unei economii de piaţă, depinde considerabil de realizarea schimbărilor in sistemul de valori, deoarece acestea vizează insăşi existenţa umană. Schimbările in sistemul de valori constituie condiţia primordială a succesului modernizării, ele insă nu pot fi realizate fulgerător, deoarece implică transformări fundamentale in conştiinţa indivizilor. Necunoaşterea valorilor şi normelor comportamentale ale firmelor, nedorinţa unor angajaţi de a accepta aceste valori, discrepanţa intre valorile afişate şi cele real promovate de manageri, in organizaţiile moderne des duc la apariţia diferitor conflicte. Cercetarea problemelor gestiunii conflictelor este tot mai mult abordată in literatura de specialitate, deoarece contribuie la o mai bună cunoaştere a comportamentelor individuale şi de grup in cadrul unei organizaţii. Practica organizaţională arată că situaţiile conflictuale sunt utilizate ca strategii importante de obţinere a unui rezultat cat mai bun in detrimentul progresului celorlalţi. In consecinţă, conflictul trebuie privit ca un element al vieţii organizaţionale, tocmai datorită divergenţelor existente intre atitudini, scopuri, modalităţi de acţiune sau faţă de o situaţie din procesul de conducere |
|||||||
Cuvinte-cheie management, comunicare, stil de comunicare, sistem informaţional, sistem informatic, Cost, cheltuieli, etică în comunicare, model de comunicare, baze de date distribuite, clasificarea costurilor şi a cheltuielilor, metode de managementul al costurilor, managementul costurilor, managementul strategic al costurilor, principii de organizare a sistemului de costuri, sistem informaţional de management al costurilor, centru de responsabilitate, centru de cost, centru de profit, instrumente de management al costurilor |
|||||||
|