La culture d’entreprise et son impact sur la gestion des entreprises moldaves
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1361 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-16 05:01
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru. La culture d’entreprise et son impact sur la gestion des entreprises moldaves. In: Intertext , 2010, nr. 3-4, pp. 167-173. ISSN 1857-3711.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intertext
Numărul 3-4 / 2010 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750

La culture d’entreprise et son impact sur la gestion des entreprises moldaves

Pag. 167-173

Gribincea Alexandru
 
Université Libre Internationale de Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2016


Rezumat

Globalizarea, achiziţiile, privatizările duc de cele mai multe ori la schimbarea rapidă a culturii organizaţionale şi la necesitatea ca angajaţii să-şi schimbe practicile de lucru. Toate aceste modificări tehnice, strategice, operaţionale, de cultură organizaţională ii afectează pe salariaţi, depăşind de multe ori limitele pe care aceştia le pot suporta, fapt care duce inevitabil la apariţia stresului. Dorind să ne integrăm in Uniunea Europeană, precum şi in comunitatea mondială, trebuie să reconstruim instituţiile noastre in conformitate cu noile tendinţe pe arena internaţională. Necesită schimbări majore nu numai instituţiile sociale formale, dar şi cele informale, precum sistemul de valori şi normele comportamentale. Instituirea unui stat democratic şi a unei economii de piaţă, depinde considerabil de realizarea schimbărilor in sistemul de valori, deoarece acestea vizează insăşi existenţa umană. Schimbările in sistemul de valori constituie condiţia primordială a succesului modernizării, ele insă nu pot fi realizate fulgerător, deoarece implică transformări fundamentale in conştiinţa indivizilor. Necunoaşterea valorilor şi normelor comportamentale ale firmelor, nedorinţa unor angajaţi de a accepta aceste valori, discrepanţa intre valorile afişate şi cele real promovate de manageri, in organizaţiile moderne des duc la apariţia diferitor conflicte. Cercetarea problemelor gestiunii conflictelor este tot mai mult abordată in literatura de specialitate, deoarece contribuie la o mai bună cunoaştere a comportamentelor individuale şi de grup in cadrul unei organizaţii. Practica organizaţională arată că situaţiile conflictuale sunt utilizate ca strategii importante de obţinere a unui rezultat cat mai bun in detrimentul progresului celorlalţi. In consecinţă, conflictul trebuie privit ca un element al vieţii organizaţionale, tocmai datorită divergenţelor existente intre atitudini, scopuri, modalităţi de acţiune sau faţă de o situaţie din procesul de conducere

Globalizations, acquisitions, privatization very often lead to rapid change of organizational culture and the need for employees to change their working practices. All these operational, strategic, technical changes of organizational culture affect employees, exceeding often the limits that they can support, and this fact can lead to stress. Wanting join us the European Union and also the world community we must rebuild our institutions according to the the new trends on the international arena. Not only the formal social institutions require major changes, but also those informal, as the system of values and the behavioural norms. The establishment a democratic state and a market economy, depends on the achievement of changes within system of values, because it is related to human existence. Changes in the system of values are the primary condition for success of modernization, but they cannot be made instantaneously, because they involve fundamental changes in the consciousness of individuals. Lack of values and norms of behavior of companies, the unwillingness of employees to accept these values, the discrepancy between the displayed and actual values promoted by managers in modern organizations often raise various conflicts. Research issues of conflict management are increasingly addressed in the literature of specialty, because it contributes to a better knowledge of individual and group behaviors in the framework. Organizational practice shows that conflict situations are used as important strategies to achieve a better result at the expense of others progress. Consequently, the conflict should be regarded as an element of organizational life, due to differences between the attitudes, goals, and modes of action or to a situation in the management process

Cuvinte-cheie
management,

comunicare, stil de comunicare, sistem informaţional, sistem informatic, Cost, cheltuieli,

etică în comunicare, model de comunicare, baze de date distribuite, clasificarea costurilor şi a cheltuielilor, metode de managementul al costurilor, managementul costurilor, managementul strategic al costurilor, principii de organizare a sistemului de costuri, sistem informaţional de management al costurilor, centru de responsabilitate, centru de cost, centru de profit, instrumente de management al costurilor