Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
738 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-21 13:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
657.15:378(478) (1) |
Contabilitate (940) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575) |
SM ISO690:2012 BĂDICU, Galina, MIHAILĂ, Svetlana. Provocările contabile ale dezvoltării durabile a instituţiilor de învăţământ superior din Republica Moldova. In: Economica, 2016, nr. 1(95), pp. 80-91. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | |||||||
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-9136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 657.15:378(478) | |||||||
JEL: I 23, M 41 | |||||||
Pag. 80-91 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Republica Moldova a aderat, propriu-zis, la Procesul Bologna, în 2005, an, în care au început să fie realizate mai multe reforme în domeniul învățământului superior. Un prim element ține de autonomia financiară a universităților. Lipsa unui suport financiar suficient din partea statului a fost compensată cu introducerea studiilor cu plată, care a permis universităților să supraviețuiască în condițiile subfinanțării guvernamentale și să-și gestioneze independent resursele financiare acumulate din taxele de studii. Pentru un nivel adecvat de finanțare este necesar un instrument de identificare a costurilor reale de instruire. În acest articol, ne-am propus să cercetăm avantajele și dezavantajele metodei de calculație a costurilor pe activități. |
|||||||
Cuvinte-cheie învăţământ superior, autonomie universitară, activitate, standarde educaționale de stat, autonomie financiară, costuri reale de instruire, costuri indirecte de instruire a cadrelor, metoda costurilor pe activități ABC, determinați/inductor/generator de cost |
|||||||
|