Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1222 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-08-29 01:59 |
SM ISO690:2012 CROITOR-CHIRIAC, Tatiana. Proiectarea softurilor educaţionale . In: Revistă de știinţe socioumane , 2008, nr. 3(10), pp. 77-81. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | |||||||
Numărul 3(10) / 2008 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | |||||||
|
|||||||
Pag. 77-81 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Pedagogical design of the contents and didactical aids of educational software is a specific feature of the utilization of information and communications technology in instruction. Educational software designed for instruction means firstly learning. Generally speaking, not even a technological possibility in itself constitutes a panacea to achieve the optimal level of qualification of the teaching-learning process. This article examines the design of educational software which involves three important big moments: establishment of the theme, pedagogical design and computer realisation. These stages need a collaboration of competent specialists in psycho-pedagogical problems, teachers of different disciples and computer programmers |
|||||||
Cuvinte-cheie soft-uri educaţionale, proiectarea soft-urilor educaţionale, instruirea centrată pe cursant, feedback-ul/ghidarea continuării, definirea obiectivelor, analiza populaţiei-ţintă, strategia pedagogică, designul conţinutului, constructivismul, instruirea individualizată |
|||||||
|