Proiectarea softurilor educaţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1222 6
Ultima descărcare din IBN:
2020-08-29 01:59
SM ISO690:2012
CROITOR-CHIRIAC, Tatiana. Proiectarea softurilor educaţionale . In: Revistă de știinţe socioumane , 2008, nr. 3(10), pp. 77-81. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(10) / 2008 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Proiectarea softurilor educaţionale

Pag. 77-81

Croitor-Chiriac Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 mai 2016


Rezumat

Pedagogical design of the contents and didactical aids of educational software is a specific feature of the utilization of information and communications technology in instruction. Educational software designed for instruction means firstly learning. Generally speaking, not even a technological possibility in itself constitutes a panacea to achieve the optimal level of qualification of the teaching-learning process. This article examines the design of educational software which involves three important big moments: establishment of the theme, pedagogical design and computer realisation. These stages need a collaboration of competent specialists in psycho-pedagogical problems, teachers of different disciples and computer programmers

Cuvinte-cheie
soft-uri educaţionale, proiectarea soft-urilor educaţionale, instruirea centrată pe cursant, feedback-ul/ghidarea continuării, definirea obiectivelor, analiza populaţiei-ţintă, strategia pedagogică, designul conţinutului,

constructivismul, instruirea individualizată