Unele consideraţii privind metodologia predării - învăţării limbii române în grupele de studenţi străini
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1109 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 21:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.02:811.135.1'243-057.87 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
SM ISO690:2012
DERMENJI-GURGUROV, Svetlana. Unele consideraţii privind metodologia predării - învăţării limbii române în grupele de studenţi străini. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2015, nr. 2(2), pp. 11-16. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(2) / 2015 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Unele consideraţii privind metodologia predării - învăţării limbii române în grupele de studenţi străini
CZU: 378.02:811.135.1'243-057.87

Pag. 11-16

Dermenji-Gurgurov Svetlana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2016


Rezumat

According to foreign language studies' research, the dificulty level of a new studied language depends on many factors. For example how closely is the new language to the native one, or of the known ones, how difficult is it, how many hours are weekly given for its study, as well as the motivation. Both for those who use the romanian language as a secondary language, as well as for those who study it as a foreign language, may appear a number of difficulties related to specific grammatical structure. In the presented article we will take into discussion some of the romanian language difficulties met by the arabian students in the romanian language learning. We will also exemplify some methods and efficient interactive techniques applied during.