Cercetarea experimentală a creativităţii la vârsta preşcolară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1908 169
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 09:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.036 (23)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2002)
SM ISO690:2012
ŢAPURIN, Adriana. Cercetarea experimentală a creativităţii la vârsta preşcolară. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 1(42), pp. 101-106. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(42) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Cercetarea experimentală a creativităţii la vârsta preşcolară
CZU: 373.2.036

Pag. 101-106

Ţapurin Adriana
 
Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2016


Rezumat

Perioada preșcolară este una din etapele cu cea mai intensă dezvoltare psihică, copilul ia contact cu mediul extern, cu grădinița, începe să socializeze, se descoperă pe sine, apar dezvoltări la nivel de personalitate, îşi dezvoltă imaginația, poate să transpună orice situație, chiar și fantastică, în realitate, de aici apare și dorința de a crea,a schimba și a transforma viața cotidiană. Creativitatea a fost definită şi ca procesul interpersonal sau intrapersonal al cărui rezultat sunt produse originale, semnificative şi de o înaltă calitate. În cazul copiilor de vârstă preşcolară, accentul ar trebui pus pe proces, adică pe dezvoltarea şi generarea de idei. Dezvoltarea creativităţii copiilor trebuie să reprezintă o preocupare permanentă pentru cadrele didactice înzestrate cu un acut simţ al imperativului social. Astfel, copilul provocat să creeze, va deveni omul capabil să găsească soluţii şi să se adapteze într-o societate aflată în permanentă schimbare. Cercetarea experimentală a creativităţii la vârsta preşcolară, descrie domeniul, etapele, materialul şi metodele de cercetare; prezintă o caracteristică generală a metodologiei de studiu, aplicată în cadrul experimentului de constatare; studiul potențialului creativ al preșcolarilor şi stabilirea impactului mediului educațional asupra dezvoltării creativității preșcolarului.

The preschool period is one of the stages with the most intense psychic development, as the child makes contact with the external environment, with the kindergarten, he starts to socialize, he discovers himself, he develops his personality, his imagination, he becomes able to transpose any situation, even an imaginary one, into reality, hence the desire to create, change and transform everyday life. Creativity has also been defined as the interpersonal or intrapersonal process whose outcomes are genuine, meaningful and high quality products. In the case of the preschool children, the focus should be on the process, on the development and engendering of ideas. The development of children's creativity must be an ongoing concern for the teachers endowed with a keen sense of the social demand. Thus, the child urged to create, will become the man able to find solutions and adapt to a rapidly changing society. Experimental research of creativity in preschool describes the domain, steps, material and methods of research; it presents a general characteristic of the methodology of study applied in the experiment of ascertainment; the study of the preschool children’s creative potential and the appraisal of the impact of the educational environment on the development of the preschool child’s creativity.

Cuvinte-cheie
creativitate, personalitate, proces, cercetare experimentala, potenţial creativ